أخر الأخبار

Responsive Advertisement

الحلو من معدنه رح تفهم معدنه من قوله زمان الصبا ولى وراح وراح زمان الدلع واللعب ولى وراح انا بقيت في عهد الكهولة انا يوم ما جيه غنيت وقولت ...

كلمات :موال زمن الصبا - عبدة الاسكندرانى كلمات :موال زمن الصبا - عبدة الاسكندرانى

كلمات :موال زمن الصبا - عبدة الاسكندرانى

كلمات :موال زمن الصبا - عبدة الاسكندرانى



الحلو من معدنه
رح تفهم معدنه من قوله

زمان الصبا ولى وراح
وراح زمان الدلع

واللعب ولى وراح
انا بقيت في عهد الكهولة

انا يوم ما جيه غنيت وقولت
مرحب زماني وبهجة الارواح
ما دريت الشعر اهو ابيض
  من بعد السواد
  ما دريت ادي السنان اتخلعت
  عيني حتى ما دريت
  القوس مني انحنى
فعلاً وظهر الشيب

الحمد لله
  الحمد لله
آدي حسن الختام
اللحية بارت
وزينها الإله بالشيب
انا كنت في اكبر نعمة
ما عملتش حساب للشيب
  ومكسبي راح يا ناس
  وبايدي اليمين
  انا بمزاجي فرطت
الكدب عقبه ندم
وانا اللي خدمت
  العويل ما دريت

انا اللي ابويا نهاني
  ونصحني كتير
  و وصاني وقالي:
  يا ابني طاوعني
واوعى تعصاني
انا من بعد حنيتك
مش محتاج لشيء تاني
قلبي عليك انفطر
  ولا مرة قساني

انا ليا واجب عليك
يا ابو اسكندر
  شرعي وانساني
بين الرباية
  وبين بري واحساني
وان شفت الكبر ذلني
والدنيا معكساني
خليك يا ولدي
حنين اوعى تعصاني
تكسب رضايا
ودعوة قلبي ولساني

انا قبل منك ابويا نهاني
ده قالي توب توبة
  توب يا الجاني
انا توبت توبة
  يا ربي توبة
  انا توبت توبة نصحوة
لا تابها انس ولا جان

لو كل اهل
السما والارض بيحبوك
  من بعد امك وابوك
ما لكش حبيب تاني !!

0 comments:

xhmhx

xhmhx

xheshamx